Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
h3>1.5.3.) Kod pocztowy: 76-150
Zamówienia publicznego
Realizacja procesu rewitalizacji w miejscowościach Pęciszewko i Bukowo Morskie w trybie zaprojektuj i wybuduj
1.1.9 Realizacja procesu rewitalizacji w miejscowościach Pęciszewko i Bukowo Morskie w trybie zaprojektuj i wybuduj
Projekt pn. „Realizacja procesu rewitalizacji w miejscowości Bukowo Morskie i Pęciszewko zgodnie z Gminnym Programem Rewitalizacji przez Gminę Darłowo” (nr projektu RPZP.09.03.00-32-0027/19) współfinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020.
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
http://ug.darlowo.ibip.pl
polski
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
1. Przedmiotem zamówienia jest „Realizacja procesu rewitalizacji w miejscowościach Pęciszewko i Bukowo Morskie w trybie zaprojektuj i wybuduj”.
2. Wspólny słownik zamówień publicznych (Kody CPV):
71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego;
71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania;
45000000-7 Roboty budowlane;
45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę;
45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków;
45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych;
45440000-3 Roboty malarskie i szklarskie;
45430000-0 Pokrywanie podłóg i ścian;
45410000-4 Tynkowanie;
45420000-7 Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie;
45111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu;
45112700-2 Roboty w zakresie kształtowania terenu;
45112710-5 Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych;
45112712-9 Roboty w zakresie kształtowania ogrodów;
45112720-8 Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych;
45233161-5 Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych;
45233250-6 Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg;
45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach;
45332000-3 Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne;
45310000-3 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych.
3. Na przedmiot zamówienia składają się dwa następujące zadania:
1) Zadanie nr 1: Utworzenie infrastruktury rekreacyjnej w miejscowości Pęciszewko dz. nr 316/3 (obręb Porzecze) – (teren byłego parku dworskiego);
2) Zadanie nr 2: Utworzenie wioski cysterskiej w miejscowości Bukowo Morskie wraz z poprawą infrastruktury towarzyszącej dz. nr 47/40 (obręb Bukowo Morskie).
4. Oba zadania będą realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
5. Przedmiotem zadania nr 1 jest opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej (budowlanej i wykonawczej) wraz z dokumentacją kosztorysową oraz uzyskanie wszystkich niezbędnych pozwoleń, uzgodnień oraz ostatecznej decyzji umożliwiającej prowadzenie robót budowlanych dla inwestycji pn. Utworzenie infrastruktury rekreacyjnej w miejscowości Pęciszewko dz. nr 316/3 (obręb Porzecze) – (teren byłego parku dworskiego) oraz wykonanie robót budowlanych ze wszystkich branż według opracowanej dokumentacji łącznie ze sprawowaniem nadzoru autorskiego.
1) Teren objęty inwestycją w miejscowości Pęciszewko figuruje w Wojewódzkiej Ewidencji Zabytków.
2) Dokumentację projektowo-kosztorysową dla zadania nr 1 należy sporządzić zgodnie z powszechnie obowiązującym stanem prawnym oraz uzyskać wszelkie uzgodnienia, opinie, sprawdzenia, warunki techniczne, decyzje, pozwolenia i zatwierdzenia dokumentacji wymagane obowiązującymi przepisami. Dokumentację projektowo-kosztorysową należy sporządzić zgodnie z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla miejscowości Pęciszewko oraz uzgodnić z Zachodniopomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
3) Bilans terenu (dot. zadania nr 1):
a) Powierzchnia działki - 10 532 m2;
b) Powierzchnia wiaty - 23,5 m2;
c) Nawierzchnia dojazdowa z kostki betonowej gr. 8 cm - 548 m2;
d) Nawierzchnia parkingów z płyt ażurowych z przerostem trawy gr. 4 cm - 130 m2;
e) Nawierzchnia żwirowa dojść pieszych i alejek - 1376 m2;
f) Rabaty kwiatowe - 539 m2;
g) Plac zabaw - 413 m2;
h) Zieleń parkowa - 910 m2;
i) Labirynt wierzbowy - 1059 m2;
j) Ogród ziołowy - 2175 m2;
k) Nawierzchnia trawiasta - 3359 m2.
6. Przedmiotem zadania nr 2 jest opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej (budowlanej i wykonawczej) wraz z dokumentacją kosztorysową oraz uzyskanie wszystkich niezbędnych pozwoleń, uzgodnień oraz ostatecznej decyzji umożliwiającej prowadzenie robót budowlanych dla inwestycji pn. Utworzenie wioski cysterskiej w miejscowości Bukowo Morskie wraz z poprawą infrastruktury towarzyszącej dz. nr 47/40 (obręb Bukowo Morskie) oraz wykonanie robót budowlanych ze wszystkich branż według opracowanej dokumentacji łącznie ze sprawowaniem nadzoru autorskiego.
1) Dokumentację projektowo-kosztorysową dla zadania nr 2 należy sporządzić zgodnie z powszechnie obowiązującym stanem prawnym oraz uzyskać wszelkie uzgodnienia, opinie, sprawdzenia, warunki techniczne, decyzje, pozwolenia i zatwierdzenia dokumentacji wymagane obowiązującymi przepisami. Dokumentację projektowo-kosztorysową należy sporządzić zgodnie z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla miejscowości Bukowo Morskie oraz uzgodnić z Zachodniopomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
2) Bilans terenu (dot. zadania nr 2):
a) Powierzchnia działki - 7164,0 m2;
b) Powierzchnia zabudowy - 576,7 m2;
c) Nawierzchnia dojazdowa z kostki bet. gr 8cm - 591,8 m2;
d) Nawierzchnia parkingów z płyt ażurowych z przerostem trawy gr 8cm - 226,0 m2;
e) Nawierzchnia dojść pieszych z kostki bet. gr. 6 cm - 910,8 m2;
f) Ogród cysterski - 483,5 m2;
g) Nawierzchnia trawiasta - teren imprez plenerowych - 1197,0 m2;
h) Zieleń niska - 3178,2 m2.
3) Wykonawca w ramach niniejszego postępowania zobligowany jest do dostarczenia i montażu kompletnego wyposażenia wnętrz poszczególnych pomieszczeń budynków zgodnie z projektem aranżacji i wyposażenia wnętrz o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 20 projektu umowy stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ.
7. Projekt pn. „Realizacja procesu rewitalizacji w miejscowościach Bukowo Morskie i Pęciszewko zgodnie z Gminnym Programem Rewitalizacji przez Gminę Darłowo” (nr projektu RPZP.09.03.00-32-0027/19) współfinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020.
8. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony w Programach Funkcjonalno-Użytkowych pn. „Utworzenie infrastruktury rekreacyjnej w miejscowości Pęciszewko (teren byłego parku dworskiego)” oraz „Utworzenie wioski cysterskiej w miejscowości Bukowo Morskie wraz z poprawą infrastruktury towarzyszącej” opracowanych przez firmę Gotyk Sp. z o.o., Pracowania Architektoniczno-konserwatorska, 70-730 Szczecin stanowiących załącznik nr 6 do SWZ.
9. Zamawiający dopuszcza odchyłkę w wysokości +/- 20 % od wymiarów elementów małej architektury i elementów placu zabaw podanych w PFU.
10. Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Zamawiający wymaga, aby Wykonawca
lub Podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie stosunku pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320) wszystkie osoby, które będą wykonywać wskazane przez Zamawiającego w § 8 ust. 1 projektu umowy czynności związane z realizacją zamówienia.
11. Zamawiający dołożył należytej staranności w celu wyeliminowania z dokumentów zamówienia wszelkich nazw własnych. Jeżeli jednak w dokumentach zamówienia znajduje się wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę (nazwy własne) a Zamawiający nie określił kryteriów równoważności, o których mowa w art. 99 ust. 6 ustawy, to należy traktować je jako niebyłe. W związku z powyższym Zamawiający nie wymaga, aby przedmiot zamówienia był realizowany z użyciem wskazanych z nazwy materiałów i produktów. Tym samym Wykonawca, który zaoferuje wykonanie zamówienia przy użyciu innych materiałów i produktów nie jest zobowiązany do składania opisu materiałów i produktów równoważnych.
12. W przypadku wystąpienia w dokumentacji postępowania odniesień do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych,
o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy, dopuszcza się rozwiązania równoważne. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą opis rozwiązań równoważnych oraz wykazać, że spełniają one wymagania określone przez Zamawiającego. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia występują odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dodaje się po każdym z ich brzmieniu zwrot „lub równoważne”.
13. Wykonawca wyłoniony w przedmiotowym postępowaniu zobowiązany będzie dostarczyć Zamawiającemu w terminie do 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy harmonogram rzeczowo-finansowy stanowiący zał. nr 3 do projektu umowy stanowiącego zał. nr 5 do SWZ.
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45112712-9 - Roboty w zakresie kształtowania ogrodów
45112720-8 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych
45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
inne.
inne.
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
1. O udzielenie zamówienia może się ubiegać wykonawca, który spełnia poniżej określone warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100 groszy).
W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy ci mogą spełniać łącznie.
b) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100 groszy).
W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy ci mogą spełniać łącznie.
2) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a) posiada doświadczenie w realizacji robót podobnych, tj.:
a1) wykonał należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum jedną robotę budowlaną obejmującą w swoim zakresie zaprojektowanie i budowę lub zaprojektowanie i przebudowę lub zaprojektowanie i remont obiektu budowlanego o pow. użytkowej min. 250 m2 lub zespołu obiektów budowlanych o łącznej powierzchni użytkowej min. 250 m2 i wartości min. 1 500 000,00 zł brutto, z czego wartość usługi polegającej na wykonaniu dokumentacji projektowej wyniosła co najmniej 45 000,00 zł brutto;
lub
a2) wykonał należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum jedną usługę, obejmującą w swoim zakresie wykonanie dokumentacji projektowej (projektu budowlanego i wykonawczego) wraz z uzyskaniem decyzji zatwierdzającej dokumentację i zezwalającej na realizację inwestycji budowy lub przebudowy lub remontu obiektu budowlanego o pow. użytkowej min. 250 m2 lub zespołu obiektów budowlanych o łącznej pow. użytkowej min. 250 m2 i wartości minimum 45 000,00 zł brutto;
oraz
a3) wykonał należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum jedną robotę budowlaną, obejmującą w swoim zakresie budowę lub przebudowę lub remont obiektu budowlanego o pow. użytkowej min. 250 m2 lub zespołu obiektów budowlanych o łącznej pow. użytkowej min. 250 m2 lub o wartości minimum 1 465 000,00 zł brutto.
Uwaga
Zamawiający uzna za spełniające warunek roboty budowlane i usługi wg schematu:
lit. a1) lub lit. a2) + a3)
Uwaga!
Jeżeli Wykonawca realizował zadanie w trybie zaprojektuj i wybuduj, z którego tylko usługa projektowa będzie mogła zostać uznana jako spełniająca warunek, o którym mowa w pkt 1 ppkt 2 lit. a1 Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania doświadczenia w zakresie projektowania, jeżeli usługa ta została zrealizowana w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert.
b) dysponuje lub będzie dysponować minimum po 1 (jednej) osobie (skierowanej przez wykonawcę do realizacji zamówienia) na każde z wymienionych poniżej stanowisk:
b1) Projektant w specjalności konstrukcyjno-budowlanej:
-uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń
oraz
-co najmniej pięć lat doświadczenia zawodowego w projektowaniu, w tym wykonanie dokumentacji projektowej (projekt budowlany lub budowlano-wykonawczy) co najmniej jednego zadania inwestycyjnego obejmującego budowę lub przebudowę obiektu budowlanego o pow. min. 250 m2.
b2) Projektant w specjalności drogowej:
-uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do projektowania w specjalności drogowej.
b3) Kierownik budowy:
- uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń
b4) Kierownik robót drogowych:
- uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami w specjalności drogowej.
b5) Kierownik robót elektrycznych:
- uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń.
b6) Kierownik robót sanitarnych:
- uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń.
Uwaga! zamawiający nie dopuszcza łączenia stanowisk wymienionych w pkt 1 ppkt 2 lit. b1)-b6)
W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy ci mogą spełniać łącznie.
2. Dodatkowe informacje dotyczące ww. warunków udziału w postępowaniu:
1) wszystkie ww. osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim. W przeciwnym razie Wykonawca udostępni wystarczającą ilość tłumaczy, wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej, we wszystkich specjalnościach występujących przy realizacji zamówienia,
2) ilekroć w treści SWZ jest mowa o „uprawnieniach budowlanych”, „budowie”, „przebudowie”, „remoncie”, „kierowniku budowy”, „kierowniku robót” należy pojęcia te rozumieć zgodnie z definicjami określonymi w ustawie Prawo budowlane oraz aktami wykonawczymi do niej,
3) jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych/usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa w Rozdziale VI pkt 2 ppkt 3 (wykaz robót budowlanych/usług), dotyczy robót budowlanych/usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył,
4) w przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania. Jeżeli w tym dniu średni kurs NBP nie będzie opublikowany Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem wszczęcia. Jeżeli w jakimkolwiek dokumencie złożonym przez Wykonawcę wskazane zostaną kwoty wyrażone w walucie nie znajdującej się aktualnie w obrocie, Zamawiający dokona przeliczenia tych kwot na złotówki na podstawie ostatniego średniego miesięcznego kursu złotego w stosunku do tych walut, ujawnionego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego.
opis rozwiązań równoważnych – jeżeli Wykonawca przewiduje ich zastosowanie (w przypadku, o którym mowa w Rozdziale XVI pkt 12 SWZ) oraz dokumenty na potwierdzenie równoważności zastosowanych rozwiązań (jeżeli są konieczne do wykazania równoważności).
W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia wykonawcy ci składają wspólnie ww. dokumenty.
opis rozwiązań równoważnych – jeżeli Wykonawca przewiduje ich zastosowanie (w przypadku, o którym mowa w Rozdziale XVI pkt 12 SWZ) oraz dokumenty na potwierdzenie równoważności zastosowanych rozwiązań (jeżeli są konieczne do wykazania równoważności).
1) formularz oferty, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu (odpowiednio: Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby) jest umocowana do jego reprezentowania; Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał w załączniku nr 1 do SWZ (formularz oferty) dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów;
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument składa każdy z tych wykonawców.
3) pełnomocnictwa lub inne dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania (odpowiednio: wykonawcy, podmiotu udostępniającego zasoby, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia), jeżeli w imieniu (odpowiednio: wykonawcy, podmiotu udostępniającego zasoby, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) działa osoba, której umocowanie do reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 1 ppkt 2);
4) oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ;
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument składa każdy z tych wykonawców.
5) oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ;
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument składa każdy z wykonawców, w zakresie, w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6) oświadczenie wykonawcy o poleganiu na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, według zapisów ujętych w załączniku nr 1 do SWZ;
Uwaga! Oświadczenie w wyżej wymienionym zakresie należy złożyć tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu udostępniającego zasoby.
1. Wadium należy wnieść w wysokości 50 000,00 zł (słownie złotych: pięćdziesiąt tysięcy 00/100) przed upływem terminu składania ofert. Decyduje moment wpływu środków do Zamawiającego.
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) w pieniądzu – przelewem na konto depozytowe Zamawiającego - Gmina Darłowo -
80 8566 0003 0100 1326 2000 0001;
2) gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (z zastrzeżeniem, że poręczenie jest zawsze poręczeniem pieniężnym) - Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej wraz z ofertą.
3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu zaleca się, aby w tytule przelewu wyraźnie oznaczyć Wykonawcę wnoszącego wadium, szczególnie w przypadku, gdy wadium jest wnoszone przez pełnomocnika/pośrednika.
4. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczenia:
1) dokument gwarancji/poręczenia sporządzony w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski,
2) gwarancje/poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu; wszystkie spory dotyczące gwarancji/poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich.
5. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczenia z treści tych dokumentów musi w szczególności jednoznacznie wynikać:
1) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia – Gminy Darłowo) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, bez potwierdzania tych okoliczności,
2) termin obowiązywania gwarancji/poręczenia, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą.
6. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. W związku z powyższym zaleca się aby w treści gwarancji/poręczenia wskazano adres poczty elektronicznej, na który należy przesłać oświadczenie o zwolnieniu wadium.
7. W formularzu oferty należy wpisać nr konta, na które Zamawiający ma zwrócić wadium wniesione w pieniądzu.
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.
2. Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 1 należy dołączyć do oferty.
3. Wszelką korespondencję w postępowaniu zamawiający kieruje do pełnomocnika.
4. Wspólnicy spółki cywilnej są wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia i mają do nich zastosowanie zasady określone w pkt 1 – 3.
5. Przed zawarciem umowy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą mieli obowiązek przedstawić zamawiającemu kopię umowy regulującej współpracę tych wykonawców, zawierającą, co najmniej:
1) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia,
2) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,
3) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia.
1. Zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zamawiający na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy, polegających na:
1) zmianie terminów wykonania przedmiotu umowy,
2) zmianie wynagrodzenia umownego,
3) zmianie zakresu przedmiotu niniejszej umowy lub sposobu spełnienia świadczenia,
4) zmianie osób, o których mowa w § 2 ust. 1 niniejszej umowy,
5) zmianie osób, o których mowa w § 2 ust. 7 niniejszej umowy.
3. Zmiany wymienione w ust. 2 niniejszego paragrafu zostaną wprowadzone aneksem do niniejszej umowy. Z uwagi na limit znaków szczegółowe informacje zawarte są w załączniku nr 5 do SWZ projekt umowy § 17 zmiana umowy.
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
1. Wykonawcy zagraniczni: Zamawiający nie wymaga złożenia dokumentów, o których mowa w § 4 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy.
2. Termin wykonania zamówienia od dnia zawarcia umowy:
1) opracowanie dwóch wariantów projektów koncepcyjnych obejmujących przedmiotowe zadania: zadanie nr 1 Utworzenie infrastruktury rekreacyjnej w miejscowości Pęciszewko dz. nr 316/3 (obręb Porzecze) – (teren byłego parku dworskiego) oraz zadanie nr 2 Utworzenie wioski cysterskiej w miejscowości Bukowo Morskie wraz z poprawą infrastruktury towarzyszącej dz. nr 47/40 (obręb Bukowo Morskie) – w terminie do 6 tygodni od dnia zawarcia umowy;
2) opracowanie kompletnych dokumentacji projektowo-kosztorysowych, w tym projektów budowlanych i wykonawczych we wszystkich branżach, wszelkich wymaganych niezbędnych decyzji, pozwoleń, uzgodnień wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji zezwalającej na realizację robót budowlanych obejmujących realizację zadania nr 1 oraz zadania nr 2 - w terminie do 15.12.2021 r.;
3) wykonanie robót budowlanych ze wszystkich branż według opracowanej dokumentacji łącznie ze sprawowaniem nadzoru autorskiego obejmującego realizację zadania nr 1 oraz zadania nr 2 – w terminie do 30.11.2022 r.